kumm.ee – Soodsad rehvid ja rehvivahetus

Sportlikud suverehvid

Continental esitles tuleva suve uudist, suverehvid ContiSportContact 5 P. Tegu on tootega neile, kellest masu mööda läinud: saadaval on rehv profiiliindeksiga 25–40, Conti soovitab komplekte, kus Selliste suverehvide väärtuse mõistmiseks tavamaanteedest ei piisa. Seepärast korraldati esitlus võidusõidurajal, Portugali lõunaosas mullu valminud Autodromo Internacional Algarve’il.tagaratastel laiemad, esiteljel kitsamad rehvid. Sihikul on siis eeskätt tagaveolised autod. Neid on väheks jäänud? Ei ole! BMW, Mercedes, Porsche, kui levinumaid marke vaadata, aga mootor on taga ka Maseratil, Lamborghinil ja Ferraril!

Võrdluseks olid võtta Conti varasemad nn superspordid ja uue rehvi väljatöötamise aegsed prototüübid. Et rehvide omadused hästi välja tuleksid, oli katseautode valik lai: Mercedese AMG ja BMW M-mudelid, Maseratid, Porsche 911 Carrera S-id. Ei puudunud ka kitsama ringi eksootika nagu Audi R8 ja Ferrari 430.

Conti filosoofia näeb siis ette selle klassi autodele erinevaid rehve erinevatel sildadel: ees on rõhk juhitavusel ja külgpidamisel, tagarehvi põhiülesanne on pooltuhat ja enam hobujõudu asfaldile üle kanda. Pidurdusvõime parandamiseks on protektoriplokid koormuse all omavahel haakuvad – nii ei saa üksikud plokid pidurdusjõudude toimel paindudes järele anda.
Conti keemikud kiitsid, et uued komponendid rehvisegus aitasid lahendada näiliselt õige vastuseta ülesannet: luua rehv, millel suurepärane haakumisvõime ja ideaalne juhitavus. Esimene eeldab pehmet rehvisegu, viimane omakorda jäika. Mis komponentidega tegu, jäi nende poolt mõistetavalt avamata. Küll reedeti, et üks võti edule oli sportrehvide puhul levinud nailonkarkassi asendamine aramiidkiust karkassiga.
Uut suverehvi on saada mõõtudes 235/40 ZR 18 kuni 325/25 ZR 20 (veidi kitsamat mõõtu on ka 21tollistele velgedele).

Artikli algallikas Tehnikamaailmas